Diabetes!

2011-02-18

Okej... Jag har diabetes typ 1 vilket jag nog har nämt ett antal gånger... Jag vet att jag inte är ensam om att ha det men det känns ganska ensamt. Jag känner knappt någon som har diabetes och då är frågan, hur ska man kunna träffa någon som har gått igenom liknande saker. Det är väl lika med omöjligt att hitta någon att prata med om sin jävla sjukdom. Och sjukdom låter så fel, det låter som om jag kommer dö en för tidig död eller liknande och det stämmer ju inte alls. Och så alla dessa fördomar om att alla som har diabetes måste ha ätit för mycket socker. Det stämmer inte alls. Diabetes typ 1 har inget faktiskt ursprung. Det är ingen som vet varföt man får det eller hur man blir av med det. Det kan vara genetiskt, miljön osv. men det hjälper ju egentligen inte mig att veta varför jag fick det.
Jag fick oturen att få diabetes men ibland låter det på folk som om jag skulle ha valt att få dibetes och det är ju rent sinnessjukt. Det är som att säga att någon valt att få cancer, epelepsi mm...
Kan inte alla bara bli lite mer kunniga om sjukdomar i allmänhet. Jag menar det är väl bara lära ut i skolan vad för olika sjukdomar det finns och hur man får dem osv.... Jag vet inte.
Saknar väl bara att ha någon att prata med som förstår vad man går igenom. Att behöva ta minst 4 sprutor om dagen och alltid vara väldigt ansvarsfull. Jag har ingen lust att tänka på vad jag gör hela tiden, vem vill inte släppa loss ibland och bara rensa hjärnan.
Jag vet inte längre...

BYE BYE!



Lilla Jag!!!! Får väl lägga upp en bild av mitt nyklippta jag snart :P!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0